Nabór na stanowisko urzędnicze specjalisty ds. oświaty w Wydziale Oświaty i Polityki Społecznej Urzędu Miasta i Gminy Kórnik
Kontrast Rozmiar tekstu

Nabór na stanowisko urzędnicze specjalisty ds. oświaty w Wydziale Oświaty i Polityki Społecznej Urzędu Miasta i Gminy Kórnik

Burmistrz Miasta i Gminy Kórnik ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze specjalisty ds. oświaty w Wydziale Oświaty i Polityki Społecznej Urzędu Miasta i Gminy Kórnik

Warunki zatrudnienia:

  1. forma zatrudnienia - umowa o pracę;
  2. wymiar zatrudnienia - pełny etat.

Wymagania: niezbędne:

  1. Spełnienie wymagań określonych w art. 6 ust. 1 i ust. 3 pkt 2, 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 z późn. zm.) określonych dla stanowisk urzędniczych;
  2. Wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;
  3. Doświadczenie w pracy w administracji publicznej (mile widziane doświadczenie w pracy w oświacie);
  4. Znajomość zasad finansów publicznych i księgowości budżetowej;
  5. Znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej;
  6. Znajomość MS Office, umiejętności matematyczne i analityczne, umiejętność redagowania tekstów i tabel/zestawień, umiejętność planowania, umiejętność prowadzenia negocjacji;
  7. Znajomość w zakresie przepisów:
  • ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe,
  • ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela,
  • ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych,
  • ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej,
  • ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
  • ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,
  • ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
  • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
  • ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
  • ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
  • rozporządzenia z dnia 9 stycznia 2018 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej.

Wymagania dodatkowe:

  1. Prawo jazdy kat. B;
  2. Wysoka kultura osobista;
  3. Komunikatywność;
  4. Odpowiedzialność i rzetelność;
  5. Zdecydowanie i samodzielność w działaniu;
  6. Umiejętność organizacji pracy;
  7. Umiejętność pracy w zespole;
  8. Umiejętność działania w sytuacjach stresowych.

Zakres zadań:

  • Prowadzenie ewidencji szkół i przedszkoli niepublicznych:
  1. prowadzenie spraw związanych z dokonaniem wpisu do ewidencji,
  2. weryfikacja wniosków o udzielenie dotacji,
  3. dotowanie oraz rozliczanie udzielonej dotacji dla przedszkoli niepublicznych,
  4. przekazywanie skarbnikowi informacji o wysokości należnej dotacji poszczególnym placówkom publicznym i niepublicznych na terenie gminy Kórnik (korespondencja z organami prowadzącymi publiczne i niepubliczne placówki),
  5. rozliczenie dotacji;
  • Ustalanie podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli publicznych i niepublicznych;
  1. Rozliczanie dochodów i dotacji przekazywanej i otrzymywanej z gmin ościennych;
  2. Przekazywanie i rozliczanie dotacji do placówek organizujących opiekę nad dzieckiem do lat 3 (żłobki, kluby malucha, dzienny opiekun);
  • Dokonywanie wpisów placówek do rejestru Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej:
  1. (MRiPS) prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne,
  2. obsługa Systemu IT – Rejestr Żłobków,
  3. obsługa Systemu CAS;
  • Nadzór nad żłobkami – prowadzenie kontroli żłobków, klubów dziecięcych oraz dziennych opiekunów działających na terenie Miasta i Gminy Kórnik (zgodnie Uchwałą Nr XLVII/530/2014 Rady Miejskiej w Kórniku z dnia 30 kwietnia 2014 r. w sprawie przyjęcia planu nadzoru nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennymi opiekunami działającymi na terenie Gminy Kórnik);
  • System Informacji Oświatowej –wykonywane zadań na podstawie ustawy o systemie informacji oświatowej oraz rozporządzeń wykonawczych do ustawy:
  1. systematyczna weryfikacja wprowadzanych danych przez szkoły i przedszkola,
  2. wykonywanie czynności w zakresie podziału i rozliczenia dotacji celowej z budżetu państwa na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego.

Informacja o warunkach pracy na w/w stanowisku:

  1. Urząd Miasta i Gminy Kórnik przy placu Niepodległości 1, posiada podjazd i sanitariat na parterze budynku dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Winda, umożliwia wjazd na I i II piętro. Wydział Oświaty i Polityki Społecznej umiejscowiony jest w Ratuszu przy ul. Rynek 1 w Kórniku. Budynek dostosowany jest również do potrzeb osób niepełnosprawnych;
  2. Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia: Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy Kórnik wynosi mniej niż 6%;
  3. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze powyżej połowy dobowego czasu pracy;
  4. Stanowisko pracy może wiązać się z wykonywaniem zadań poza siedzibą Urzędu Miasta i Gminy w Kórniku.

Dodatkowe informacje:

Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym nie może wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy o pracownikach samorządowych.

Wymagane dokumenty:

  1. Kwestionariusz osobowy;
  2. List motywacyjny;
  3. Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
  4. Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje, kserokopie świadectw pracy;
  5. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
  6. Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub kopia aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie" z Krajowego Rejestru Karnego;
  7. Kandydat zamierzający skorzystać z pierwszeństwa zatrudnienia przysługującego osobie niepełnosprawnej na podstawie art. 13 a ust.2 ustawy o pracownikach samorządowych zobowiązany jest do złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

Termin i miejsce składania ofert

  1. Pisemne zgłoszenia kandydatów będą przyjmowane w terminie do dnia 11 lutego 2022 r. godz. 15:00;
  2. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Oferta pracy - specjalista ds. oświaty” w Kancelarii Ogólnej (pok. nr 9) w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Kórnik, Plac Niepodległości 1, 62-035 Kórnik, lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu dokumentów do Urzędu) na adres Urzędu z wyżej wymienionym dopiskiem.

Inne informacje:

  1. Nadesłanych dokumentów nie zwracamy;
  2. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane;
  3. Postępowanie kwalifikacyjne obejmie analizę wszystkich złożonych dokumentów oraz rozmowę z kandydatami;
  4. O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmów kandydaci zostaną poinformowani indywidualnie;
  5. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Kórnik;
  6. Ponadto, prosimy o dołączenie oświadczeń znajdujących się w załącznikach do konkursu.

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), zwanego dalej RODO informuję, że:

  • Administratorem Państwa danych osobowych jest: Urząd Miasta i Gminy Kórnik Niepodległości 1, 62 -035 Kórnik, reprezentowany przez Burmistrza Miasta i Gminy Kórnik.
  • Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych w Urzędzie Miasta i Gminy Kórnik, którym jest Pani Agnieszka Lewicka – Bachman. Kontakt z Inspektorem możliwy jest poprzez adres e - mail: abi@umig.kornik.pl
  • Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny ciążący na administratorze) w celu prowadzenia rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze w związku z Ustawą o pracownikach samorządowych oraz Ustawą Kodeks pracy.
  • Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
  • Urząd Miasta i Gminy w Kórniku będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
  • Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od momentu zakończenia rekrutacji.
  • W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą przechowywane przez okres 1 roku.
  • Zebrane w procesie rekrutacyjnym dane osobowe nie będą udostępniane innym odbiorcom danych.
  • Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych oraz nie będą podlegać profilowaniu.
  • Posiadają Państwo prawo do dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, sprostowania swoich danych osobowych, ograniczenia przetwarzania danych osobowych, a także w przypadku wyrażonej zgody, prawo usunięcia danych osobowych
  • Posiadacie Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, w przypadku, gdy Państwa dane osobowe przetwarzane będą niezgodnie z przepisami RODO.
  • Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.