Usuwanie azbestu w 2025 roku w ramach „Programu Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009 – 2032”
Informujemy, iż na podstawie Uchwały Zarządu Powiatu w Poznaniu Nr 806/2025 z dnia 20 marca 2025 roku w urzędzie Miasta i Gminy Kórnik można składać wnioski o udział w programie likwidacji wyrobów zawierających azbest. Do wniosku obowiązkowo należy załączyć:
- dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest,
- zgodę właściciela nieruchomości na wykonanie prac związanych z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest w przypadku posiadania innego tytułu prawnego niż własność lub użytkowanie wieczyste,
- w przypadku nieruchomości będących przedmiotem współwłasności – zgodę poszczególnych współwłaścicieli na wykonanie prac związanych z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest.
Szczegółowe informacje dotyczące ogólnych zasad zawarte są w załączniku do ww. Uchwały.
Miasto i Gmina Kórnik w porozumieniu z Powiatem Poznańskim pokrywa 100% kosztów związanych z likwidacją wyrobów azbestowych (demontaż, odbiór, transport oraz unieszkodliwienie).
W przypadku wnioskodawców zajmujących się produkcją, przetwarzaniem i obrotem produktami rolnymi oraz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, do wniosku należy załączyć dodatkowe formularze i oświadczenia.
Przypominamy również wnioskodawcom o obowiązku złożenia do Wydziału Administracji Architektoniczno – Budowlanej tut. Starostwa (przed realizacją zadania) zgłoszenia prac związanych z demontażem azbestu.
Wnioski należy złożyć do 18 lipca 2025 r. w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta i Gminy Kórnik, parter, pokój nr 9.